Legsötétebb nap: ezentúl csak ideológiai meggyőződésből lehet hazát árulni, pénzért már nem

Kíváncsian várjuk, hányan maradnak ügynökök így a terepen, hogy le kell költözniük az emberek közé a hóhatár feletti villából.

A Budapest Fejlesztési Központ a beérkezett jelentkezések alapján múlt héten kiválasztotta azt a 12 tervezőirodát, akik részt vehetnek a Nyugati tér és környéke megújításának tervpályázatán.
A Nyugati pályaudvar felüljárója régóta vitakérdés a várostervezők, városépítészek között. Ahogyan azt a napokban megírtuk, a felüljárót negyven évvel ezelőtt alakították ki az akkor még Marx téren, hogy könnyebbé tegyék a városi közlekedést. Ma már a nyolcvanas évek szemlélete, vagyis az autóközpontú városi szemlélet elavult. Azok, akik elbontanák a felüljárót, egy élhetőbb környezet mellett érvelnek, amiben nem a gépjárműveké az elsőbbség – írta mrg cikkében a PestBuda.hu
A Budapest Fejlesztési Központ a múlt héten kiválasztotta azt a 12 tervezőirodát, akik részt vehetnek a Nyugati tér és környéke megújításának tervpályázatán. Fürjes Balázs Facebook posztjában jelezte: a pályázat nyertesének a jelenlegi vasútállomás helyett egy kétszintes, átmenő rendszerű központi pályaudvart kell terveznie. Ezzel együtt a pályaudvar környéke is megújul, zöldebb közösségi tér kap helyet a parkoló és a buszforduló helyén.
A pályaudvar megújításának terveit 2022. március 1-ig várja a BFK. Március végén hirdetnek eredményt, a terv a felüljáró területének hasznosítását is tartalmazza majd.
Fotó: PestBuda